fredag den 23. august 2013

Rejsen over Atlanten

Mandag sagde jeg farvel til min hverdag, mit hus og mit Danmark, og så kørte vi til København i mens mørket faldt på.

Torsdagen forinden cyklede Arvid, Gustav og jeg fra Ry til Galten for at kramme farfar på gensyn.
Untitled

Et sidste billede med familien foran huset på Siimvej.
Untitled

Vi skulle møde i lufthavnen tre timer før afgang, så kl. 4 om morgenen tirsdag stod en træt familien Gammelgaard, klar til at sende mig afsted.

Untitled

Med 22,6 kg. i kufferten og 8,2 kg. i håndbagagen (rygsækken) holdte jeg mig indenfor kravene ;-)

Efter afskedstårer i lufthavnen og et sidste luftkys begyndte en meget lang rejse.
Flyveturen fra Kastrup til Paris på ca. to timer var en smuttur i forhold til den ti en halv timers rejse over Atlanten, fra Paris til Bogota (hovedstaden i Colombia).
Tiden gik dog, med dårlig fly-mad, flimrende skærm og min nye e-bogslæser som underholdning.
Da vi nærmede os Bogota var klokken en time mere end forventet, og vi havde travlt for at nå hver vores indenrigsfly! Jeg spurgte stewardesserne, med mit bedste Rotary-smil, om vi på nogenmåde kunne komme ud hurtigere, da vi var placeret bagerst. Med lidt små-piger-alene-i-verden-våde-øjne endte vi med at stå klar ved udgangen, da vi gik af flyet. Derefter løb vi gennem lufthavnen, hastede igennem immigration og et farvel til hinanden - kun for at opdage at tidsforskellen ikke er 6 men 7 timer, og vi derfor skulle vente i lufthavnen. Den sidste flyrejse til familierne var vi i tre forskellige fly - jeg sammen med Stine.

577835_698105656870321_1609217242_n
En spændt flok i lufthavnen.
Sofie og Stine
Sofie og Stine
Untitled
Stemningsbillede fra Bogota lufthavn - med bjerge i baggrunden.

Først i det sidste fly ramte det mig, hvad jeg egentligt er hoppet ud i og det var en meget følelsesturbulens time mod Cali. Her mødtes jeg af familien Alvis; Norma, William y Mateo (Mate på 20) der stod med flag og skilt og omfavnede mig med kindkys og knus.
Untitled

Derefter tog vi ud og spise med værtsfamilie #2, der har en datter, Laura, på 19, og så kom jeg endelig i seng - godt kvæstet efter en lang lang rejse.
Untitled

Ingen kommentarer: