lørdag den 24. august 2013

Et væld af oplevelser

Ondag, aftenen efter jeg ankom, var jeg til (et noget anerledes!) Rotary møde. Alle snakkede i munden på hinanden, grinte, klappede og den sang vi startede ud med at synge (måske nationalsangen?) var med en YouTube video for fuld lydstyrke i baggrunden! Mødet var meget afslappet, folk mødte ind når de ville og mobilerne ringede på skift (alle ringer konstant i Colombia) hvor man bare blev siddende og snakkede i telefon under mødet. Men det var virkelig muntert :-)
Untitled
Untitled
William, min værtsfar, er også president i min Rotary klub, Tuluá El Lago.
Her står vi med gaven fra Ry Rotaryklub :-)

Vi var ude og handle torsdag i et af de mange store malls. Her købte vi blandt andet en masse frugt - i Colombia er der super frodigt og frugterne er store og mange. Jeg kæmper lidt med, at der er koriander i alting, så vi købte så vidt muligt mad jeg kunne være med på.
Untitled
På vej ud af centreret, undrede det mig at der var så høj musik? Men det er åbenbart helt normalt - lidt offentlig danseundervisning/fælles fest!
Untitled
Og ja, det er parkeringspladsen i baggrunden!
Untitled
Bagefter besøgte vi min værstfamilie #3. Pigen er 15, drengen 12 og faren og kæresten er læge og sygeplejerske.
Untitled
Midt i Tuluá ligger en lille sø, og i midten heri, står et stort træ. William havde peget det ud tidligere på dagen, men ville have at vi tog derhen igen, da der flokkedes med fugle om aftenen. De er der ikke om dagen, men 100vis af hvide fugle flyver dertil om natten. Muy bonita!
Untitled
Untitled

Fredagaften sov jeg hos værtsfamilie #2. Værtssøsteren Laura havde en veninde på besøg, og da vi skulle følge hende hjem, rullede en bil op på siden af os.
Her i sad 5 af deres andre veninder og spurgte om vi ikke vil med? En rotarianer siger jo ikke nej, så kort tid efter sad vi 8 piger i en 5-personers bil, med en nyligt fyldt 16årig bag rettet (det er minimumsalderen her) og jeg havde sele på som den eneste - hep hey, høj sydamerikansk musik, latter og så kørte vi ellers Tuluá tyndt, da de ville vise mig byen ;-)

Her sker en vældig masse, familierne er skønne, her er nyt og spændende - men til trods, savner jeg min famile og Danmark. Mateo, der selv har været udvekslingsstudent, endda i Danmark, forstår mig godt, så han tog mig med ind i byen på scooter hvor vi købte is og så på lokale butikker :-)

Ingen kommentarer: