torsdag den 5. september 2013

Weekend-historier

Det kære sydamerikanske folk er så åbent og dejligt, men - til trods for at mange bruger armbåndsur - er de bestemt ikke punktlige.
Kl. 09 søndag morgen skulle vi bestige et lille bjerg og gerne afsted før solen stod for højt. Kl. 09 var mine tænder børstet, håret sat og tasken pakket så jeg gik ind til mine forældre, der sov. 
Godt og vel kl. 10.20 var vi ude af døren.
Untitled
Solen stod midt på himlen så det lille bjerg havde ingen skyggeside. Det var rigeligt varmt.
Untitled
Det er måske den nye Nairo Alexander (læs: 2. plads Tour de France 2013) der kom drønende ned ad bjerget?
Untitled
Untitled
Hep hey, og med min by Tuluá i baggrunden nåede vi toppen.
Og det var skønt at tonse op af den sidste skråning - det er længe siden at jeg rigtig har bevæget mig.
Untitled
Untitled
Untitled
'amen her er simpelthent så pænt i Colombia.
Untitled
Untitled
Min stolte papa, der klarede turen helt til toppen! Det har været ret revolutionerende for dem at have mig boende. Vi har givet håndslag på, at det ikke er sidste gang vi knokler op af et bjerg, og i ugen drikker vi kun vand, og i weekenderne er det juice uden sukker! (Er du ikke stolt, mor?)

Aftenen forinden var vi til Rotaract møde (et fællesskab ligesom Rotary, men for en yngre klasse).
De skulle have ny præsident, og det gik ikke stille hen! Gaver til og fra begge præsidenter, taler fra begge præsidenter, alle i hvidt, stearinlys og fakler blev kastet på et bål og balloner med påskrevede løfter og håb blev sendt til vejrs!
Untitled
Untitled
Untitled
Til ud på natten var der fest med masser af dans. Selvfølgelig kun spanske/sydamerikanske sange, da rytmerne i de engelske sange er helt forkerte. Hold da op hvor damerne heromkring kan svinge deres hofter, imens min bror, Mateo, lærte mig lidt grundtrin :-)
Untitled

3 kommentarer:

WintherTid sagde ...

Hej søde Sissel, ja rigtigt, flot udsigt på dine billeder og de bliver bestemt ikke dårligere, når du er på. Dejligt at 'se' dig igen. Dejligt at du vil dele med os. Knus og Kram Birgit

Anonym sagde ...

Hej hej fra RY

Sissel sagde ...

Du kan tro at udsigten er skøn - men det er den nu nærmest ligemeget hvor jeg står. Landet her slår benene væk under mig gang på gang, og jeg får taget så mange henrivende billeder :-)
Jeg håber at du og familien har det godt derhjemme, mange tanker og knus!