onsdag den 4. december 2013

Industrihavn, frisk luft og fisk i Buenaventura

Untitled
I Tuluá er der to udvekslingsstudenter foruden mig selv, Aldo fra Mexico, og min gode veninde Abbey fra USA :-)
Vi tog med Abbeys værtsforældre til Buenaventura, der ligger ved kysten. En lille 3 timers køretur i bjergene! Der kører mange lastbiler til og fra havnebyen, så vi tog afsted tidligt om morgenen.
Her er en masse billeder fra en hyggelig dag på en industrihavn
Untitled
Untitled
Vi havde guide på men fagtermerne om havneindustri og container-flytning fik lidt over hovedet på mig. Dog forstod jeg at de havde fundet ubåde der var sunket, der tidligere havde brugt til at smugle stoffer!
Untitled
Sikkerhedshjelm, vest med reflekser, sikkerhedssko
Untitled
Untitled
Jeg fik nogenlunde råbt "MÆRSK" 1.000 gange i løbet af den dag, men der var dælme mange lastbiler og containere med det genkendelige mærke! Kan tilføje at "MÆRSK" er svært at udtale for både colombianere, amerikanere og mexicanere..
Untitled
Untitled
Untitled
Sí, se me cayó el casco...
Jo, min hjelm er ved at falde af på dette billede
Untitled
Untitled
Vi spiser bestemt ikke meget fisk, så det var dejligt at være på fiskerestaurant hvor vi proppede os med rejer og fisk. Haps
Untitled
UntitledUntitled
En pudsig bemærkelse er, at de er mørkere i huden ved kystbyerne? Og så blev jeg forresten kaldt for "Smuk som Prinsesse Diana af England"...
Allerbedst var det at se havet igen og mærke den friske blæst. Vi stod længe og lænede os ud mod vandet 

Ingen kommentarer: