mandag den 2. december 2013

5 dage og 32.000 Kcal senere

En torsdag morgen i lufthavnen i Cali startede min ferie til Medellin. I den kæmpe innovative og udviklende millionby bor min vendinde, udvekslingsstudenten Hannah fra Horsens :-) Altid fantastisk med nogle snak-dansk-amok-dage
Sammen igen - juntos otravez
I flyet endte jeg med at sidde ved siden af Fernando (der har taget billedet foran flyet (hvor jeg ganske rigtigt igen har fået vendt flaget forkert..)). Vi snakkede løs i den time flyturen gik, om alt fra forældre/families indflydelse, sikkerhed på gaderne til den evige elefant i rummet: religion. 
Efter vi var lettet vendte Fernando sig ind mod vinduet og begyndte at mumle. Omsorgsfuld som jeg er, blev jeg da bekymret for, om han var urolig for flyveturen og spurgte ind til om han var okay. Manden var jo åbenlyst ved at bede så han kiggede forvirret på mig og forklarede mig at han bare snakkede lidt med Gud. Jojo.. det korte og det lange er, at med mine kritiske spørgsmål endte manden med at udtale sig
"De fattige på gaden er endt der, fordi de ikke beder til Gud"
Ja, vi havde nok lidt forskellige synspunkter..
Med bogstaveligt talt ret store vinger bagud landede jeg i millionbyen Medellin(Nej Regitze, jeg kan virkelig ikke vende det rigtigt ;) )
Untitled
Lækker restaurant Olivia hvor vi selvfølgelig sang højt til Rasmus Seebachs singel, Olivia
Untitled
Hendes værtsfamilie ejer et bageri, hvor vi var på besøg. Lækre glutenfrie produkter og gang i julebageriet. Det er opkaldt "Susie" efter værtsmoderen
Der laves dansk morgenmadPreparamos desayuno danes
Untitled
Hannah og jeg i køkkenet med frugt, pandekager og scramble egg med skinke - haps, lækker dansk inspireret brunch!
Den kæmpe millionby fortsætter op ad bjergsiderne.. betagende
Alle steder man kiggede hen var der by, mere by og mere by. Super smuk (enorm) by!
VANVITTGTVidste I at der fandtes så mange slags? Og her mangler endda den gule!Savian si hay todos esos variaciones? Y aqui falta el amarillo!
Lige lidt breaking news (vi var hvert fald svært begejstrede), vidste I at der findes så mange slags? Og her mangler endda den klassiske gule! 
Vi brugte to timer i denne farlige butik. Men når alt koster kun 100 kr. er det svært ikke at gå shop-amokEstuvimos alla en dos horas - pero todo cuesta 20-40 mil pesos!
Dette er en fantastisk (farlig!) butik hvor vi måtte tvinge hinanden ud fra efter to timer og fyldte shopping poser! Det er dyrt at tage til storbyen! Men shopping mulighederne er virkelig små i min lille lokale Tuluá
"Dress for the work you want, not for the work you have"
"Dress for the work you want, not the work you have" - vanvittigt pænt påklædt frisør!
Les extraño <3
Lækker frokost på Crepes and Waffles med Hannahs klassekammerater 
LEG GODT - LEGOProductos danesas!
Chicas bonitas y una ciudad espectacular <3
Untitled
Untitled
Lækker aftensmad. Sandwichen foran Hannah var med kylling, lækkert brød, avocado og og ... mums! 
UntitledUntitled
Untitled
UntitledUntitled
Una ciudad grande y espectacular!
Vi tog til Parque Explora der minder om eksperimentariet og i Parque Botanica. Lidt kultur!
I actually got a bit mindfucked just looking at this..
Op og ned og spejleleg
Untitled
Untitled
Untitled
Lidt hurtigt opsatte boder findes alle steder og man kan altid lige finde et armbånd til sin blazer!
Største, mest fancy og billigste isdessert ever :-)
På Crepes and Waffles igen igen.. 
Vi er udvekslingsstudenter, vi må gerne. Vi kom måske også til at spise en vaffelis til dessert bagefter..Somos intercambistas, pudemos comer!
Lækre isdesserter! Og så lige en vaffelis bagefter... og en kanelsnegl...
Untitled
Sløret biograf selfie. Vi var inde og se filmen optaget på et MÆRSK skib, og sad og pegede og viftede med Dannebrog hver gang logoet fremtrådte ;-) "Captain Philips" skræmmende medrivende film.
Colombianerne overrasker gang på gang.. Under filmen ringede en mobil i irriterende lang tid. Da pigen endelig reagerede, var det ved at tage opkaldet, og blive SIDDENDE og snakke i telefon, til Hannahs og min forbavselse!
4 timers ventetid i en kold lufthavn i bjergene kl. 05 om morgenen.. vi pakkede os ind i tøjet fra min rygsæk og lærte 'the cup song' :-)Untitled
4 kolde men hyggelige timer i en lufthavn kl. 05 om morgenen.
Tirsdag morgen stod vi op kl. 04 for at køre taxi op til lufthavnen. Den ligger godt op i bjergene hvor der er meget koldt, specielt på sådan et tidspunkt. Vi kom så frem til nyheden om at min afgang var rykket med 4 timer. Suk. Vi pakkede os godt ind i mit tøj fra min rygsæk, også noget at sidde på (der var virkelig koldt) og brugte kopperne fra lækker kakao vi havde varmet os på til at lære kop-sangen, "When I'm gone". Tiden gik faktisk meget hyggeligt
Chicas de Dinamarca somos hermosas ;-) <3
Det var de skønneste dage med plapren løs på dansk, snakken om colombianernes sære væsen, shopping, et lidt koldere klima end Tuluá, kultur og storby, Medellins natteliv og så har vi spist på restaurant flere gange dagligt. Jeg tror at jeg har spist for 7 personer, men der var så mange lækre restauranter og desserter jeg ikke kan få i min lille by! 
IMG00131-20131112-0924
Landet hjemme i virkelig varme Cali igen. Blev taget godt imod min mama og papa og trods træthed fra at have siddet i en lufthavn i godt 5 timer fortalte jeg om mine dage i Medellin, hele turen hjem til Tuluá

Ingen kommentarer: