lørdag den 5. oktober 2013

Flag, udvekslingsstudenter og Rotary

Første Rotary møde betød også første møde med en masse nye unge mennesker fra hele verden. En dag med udveksling af pins til blazerne, visitkort og historier
dat flag
Photo by Marieke Sophie Paulus
Her er (størstedelen af) udvekslingsstudenterne i mit distrikt. Vi er primært fra Europa! En dejlig flok, men lidt for mange der snakker tysk ;-)
UntitledUntitled
Dagen før Rotary mødet tog min familie, Hannah og Carina ud til en finca nær byen hvor det skulle holdes. (Læs: en finca er en slags gård eller et sommerhus med have eller frugtplantager, som familier med flere penge på lommen har uden for byerne)
I bilen på vej derhen prøvede vi danskere at huske vores tysk, hvilket fik Carina til at skraldgrine, og så rodede vi ellers godt og grundigt rundt i dansk, tysk, spansk og engelsk. Som min mama sagde "Der er for mange sprog i denne her bil!" Det var så dejligt at have grineflip med nogle piger der forstod en :-)Untitled
Tre glade piger klar til at møde de andre udvekslingsstudenter.
Danmark   ☆   Tyskland    Danmark 
Untitled
Smiler forlegent imens min søde værtsfamilie fortæller om at have mig boende. De er så dejlige!
Untitled
Untitled
Rotary Colombia havde vist glemt at regne ud fra, at de havde med unge mennesker at gøre. Arrangementet startede med 2,5 times præsentation da alle udvekslingsstudenter skulle op, med forældre, og forklare hvordan det var at være her.. Og senere skulle vi høre på Rotarys regler i 3 timer. Så en masse sidden på stole.
..og da vi havde tid til leg, var det endda stoleleg, men, det var virkelig hyggeligt! En slags frugtsalat men på spansk. Masser af grin og sprogvanskeligheder ;-)Untitled
De samme glade piger en halv dag senere - og med en masse nye pins
Untitled
Dansker-flokken: Sophie i Pereira, Stine i Cali, Hannah i Medellin og jeg i Tuluá
Untitled
Dansker-flokken med den søde amerikanske Abbey i midten. Hun bor også i Tuluá og vi laver en masse sammen. She's the best! 

Untitled
Marieke fra Tyskland og jeg. Glæder mig allerede til at se hende igen, inden længe i Cali!
Untitled
Tuluá-flokken: Aldo fra Mexico, mig fra Danmark og Abbey fra USA
Untitled
Jeg har vendt flaget forkert (igen) men det er "efterår" og jeg smelter, så kan man andet end at smile?

Ingen kommentarer: