tirsdag den 29. januar 2013

Mødet med Rotary

Rotary er en organisation, der både hjælper rundt om i verden og sender unge mennesker på udveksling;
Min søde veninde fra efterskolen, Nikoline Lysemose, havde gået og fortalt om, hvordan hun glædede sig til at skulle bo i Australien. Hun viste mig Rotarys hjemmeside og hjalp mig med første ansøgning.
Næste udfordring var min mor. Hun skulle lige overtales, men da hun vidste, hvor brændende jeg ønskede det (og hvor længe jeg har snakket om noget lignende), gav hun grønt lys.

I starten af sommerferien 2012 blev jeg kaldt til samtale. Det gik rigtig godt! Bare tanken om at skulle rejse ud et helt år fik mig til at sidde og stor-smile, alt imens jeg plaprede løs.
- jeg har sidenhen fået at vide at mit 'internationale' smil var med til at sikre mig pladsen ;-)
For ja, tre dage senere ringede Rotary og sagde at 'nogen' ville komme forbi et kvarter efter. Ikke noget hint om gode eller dårlige nyheder, bare at en 'Ole' ville komme forbi. Det blev nogle rastløse 15 minutter -  jeg kunne slet ikke sidde stille af spænding!
Godt et kvarter senere stod Ole Mølgaard på min terasse med fantatiske nyheder, en badge fra mit District (1450) og kort efter en lykkelig pige omkring halsen!


Accepted by Rotary

Stort tak til
 Ole Mølgaard for altid at stå til rådighed og hjælp
Ry Rotary Club for at give mig muligheden for at tage på eventyr

Ingen kommentarer: